Moshe Feldenkrais, svetovno znan izumitelj metode ozaveščanja skozi gib, je trdil, da so naša telesa potrebna temeljite prevzgoje. Tekom let smo privzeli načine in vzorce gibanja, drže, sedenja, hoje in celo počivanja, ki nam pogosto povzročajo bolečine in nelagodje v gibanju in zavedanju lastnega telesa. Gre torej za sodoben in originalen pristop k razvijanju skladnosti in gibkosti tako uma kot telesa, brez kakršne koli mistične konotacije ali abstraktne teorije. Metoda Feldenkrais nas popelje v čas, ko je bilo odkrivanje in igranje v gibanju lahkotno in udobno. Telo in živčni sistem ponovno zaznata in ozavestita to otroško prostost in veselje do lastnega telesa, do gibanja v odnosu do okolice. Z novimi starimi gibalnimi vzorci in zaporedji pa si ponovno dovolimo iskati drugačne gibalne in celo miselne ter čustvene vzorce in sheme, kjer učinek ni nujno odvisen od napora. Ko vse nemogoče postane mogoče. Ko mogoče postano enostavno in ko enostavno postane prijetno, udobno.

Metoda je primerna za vsakogar in uporabna v vsakdanjem življenju, pa naj si želimo izboljšat počutje, gibanje ali držo. Pomaga obvladovati stres in premagovati gibalne ovire. Izjemno je priljubljena pri umetnikih, pevcih, plesalcih, glasbenikih in vseh, ki poklicno nastopajo. Učinkovita je pri atletih in športnikih, ki želijo doseči boljše rezultate z manj poškodbami in napora. Njeni terapevtski učinki pa prodirajo tudi v sfero zdravljenja, saj lajšajo bolečine, omogočajo boljše dihanje in okrevanje. Je preventivna in kurativna, za hrbteničarje in njim podobne bolečinarje. Izhodišče Feldenkraisove metode je tekoče, brez napora izvajano gibanje, večinoma v ležečem položaju. Ponavljajoče se in gibanju dve do tri letnega otroka sorodno zaporedje gibov je nežno, poleg tega pa sprošča napetosti, zakrčenje mišic, vezi in sklepov.

Metoda Moshe Feldenkraisa je znanstevno utemeljena na stanju popolne razbremenjenosti telesa in na angažiranju antagonističnih (nasprotnih) gibnih silnic v mišicah, ki se med seboj izničujejo in s tem dosegajo največjo razrahljanost sklepov vezi in mišičja. Najvažnejše med navodili je opozorilo, da si moramo neprestano predstavljati svoje gibanje in položaje telesa, da moramo vedeti in si ozavestiti vsako gibno spremembo v telesu, s čimer angažiramo svoj miselni aparat, ki je oblikovalec gibnih ukazov. Kot bi dejal Moshe Feldenkrais, ne gre toliko za gibkost telesa, kot za gibkost duha.

Kot pravi ena izmed učenk, gre za nekakšno »anti-telovadbo«. Obstajata dva načina učenja in sicer v skupinah, ko učitelj daje navodila in usmerja učenčevo pozornost v topografijo telesa, čutenja in gibanja (OSG – ozaveščanje skozi gib), in individualno, ko učitelj vodi gibe manualno (FI – funkcionalna integracija). Učne ure so dolge približno 60 minut, so lahke in udobne.

_MG_1178 as Smart Object-1

Za večjo gibkost in prisotnost telesa in duha, razvijanje spečih človeških potencialov, ustvarjalnost in konec koncev tudi lahkotnost našega bivanja!

Feldenkrais

 
 
Back to top